Thursday, May 21, 2009

pErsiaPan kaWen

entri kali neh aku nk cite sket psal psiapan majlis kawen satu2 nya akak aku.. heheheh..excited sgt2..harap2 ape yg we'll plan dr tahun lpas bjalan lancr.. huh..bkn sng tau nk prepare wedding impian..sume msti nak kna detail n kita kna yaken ngan ape yg kita nak..kalo x, kita akn kna buli dek org2 dlm bidang2 kawen nie..contohnya mak andam.. kalo u'll nak tau..kat dlm malaysia nie aku rasa ade beribu2 bridal.. korg boleh pilih je mana sa2 korg nak.. cite pasal mak andam @ bridal dlm base omputeh aku ade cite yg aku rasa bley wat panduan kat korang.. hehehehehehe..
.
...AL-KESAH....
bnda nie jadi dlm thun lpas..masa aku ngan akak aku ngah survey bridal utk knduri akak aku neh.. before tuh kami ade la juga godek2 majalah..n we'll dpt tau ade sa2 bridal yg pling top kat Kelantan nie, nama bridal tu 'TOT' bukan nma sebenr ya kwn2.. kami pon decide la nk gnakan khidmt bridal 2.. then dlm hujan lbt yg teramat kami pon pegi la bridal tue.. ok, bridal 2 mmg best, brg2 dia mmg tip top..cantek2..choice pon byk.. tp yg pling best makeup diaorg mmg superb..makeup artist dr indonesia.. so, aku ngan akak aku pon excited la kn..hahaha.. tgh cari2 pelamin tue, kami terjumpa la pelamin idaman kita orang.. ape lagi menjerit la sa2 kedai..hahaha..over kan.. so kita org ckp la kat pekerja kdai tue kami nk pelamin tue natie.. tp kan..korang tau x ape yg diaorg ckp.. "eeee..peliknye..knapa nak mcm nie...mcm kelambu la..x ramai org buat..blablalabla n bla.." aduhh..ikut suka atie kita orgla..kita org yg bayo.. so, sesi balas membls mulot pon terjadi la, kami customer, so die kna ikot la kan.. dah settle bab pelamin bab bunga yang nak hias kat pelamin plak lpas 2.. utk pengetahun y'll tema akak aku kawen merah n putih.. since pelamin sume totally white, so bunga2 ye msti la merah.. so, akak aku pon nk la bcadang nak pakai red rose yg fresh.. skali lagi!!...skali lagi ye puan2..ade yng mengomen.. eh..red rose mahal la..mampu ke?? n byk lagi la.. siot je kan soalan die..?? mmg nk kna mkn slipar aku.. mmg la arie 2 kami g bridal pkai selekeh2 je.. sbb slah ke pkai selekeh?? ah..aku n akk aku sabo je..dah ckp ngan dia x yah mandai. ikut je ape yg sy sruh.hahhaa. kami pon blik dgn prasan bengang n meluat.. ESOKnya.. kami x puas atie ngan bridal 'TOT' tue.. so kami decide cari bridal len. cari pnya cari jmpa la sa2 bridal nie.. agak baru bridal nie kat klntan.. tp akak trus stuju nk amek ngan bridal yg baru neh sbb layanan diaorg bagus.. n then, dia follow je apa customers nak.. n then, siap bg ros merah full untk plamin..x campur daises..bguskan?? hehehe.. so kami pon g la batalkan quotation ngan bridal 'TOT' tue.. padan muka..!!!! moral of da story is customer is always right..tol x kawan2..??
nie nk show ckit plamin everlasting love impian akak aku..harap2 jadi la natie..amin!!!

4 comments:

  1. santekkan..

    arap2 jadi la plamin nye natie..

    kalox nages x blagu la aku n akak aku..

    ReplyDelete
  2. sgt sanntekkk!!
    haa...nie yg wat wanie nk dtg nie!!!
    tp jauh r,hukhuk...
    akk..sponsor r tket tok wanie..
    da dpt beg guess kn??
    ahakz~

    ReplyDelete
  3. haha..ye la waniey..dpt sribu x kn x cukup kot bli ticket..hehe

    ReplyDelete